- Stabilní finanční výsledky
- Prudký nárůst objemu přenesených dat, růst sms i volání
- Podpora lidem v nouzovém stavu i firmám v restartu podnikání
- Připravená letní kampaň na pomoc cestovnímu ruchu v ČR
Praha, 13. srpna 2020 – První polovinu roku 2020 významně ovlivnila epidemie koronaviru a její dopady na životy lidí a hospodářský rozvoj. V prvním čtvrtletí se společnost T-Mobile CZ zaměřila na zvládnutí situace samotné a nabízela neomezená mobilní data lidem i firmám a další spolehlivá řešení pro plynulý přechod do režimu práce z domova. Ve druhém čtvrtletí se operátor rozhodl pomoci znovu nastartovat ekonomiku. Zavedl speciální balíček podpory firemním zákazníkům a připravil speciální letní kampaň #spolupomagentove, která pomáhá zmírnit dopady krize na odvětví cestovního ruchu v ČR.
„Plně si uvědomujeme, jak jsou v této náročné době důležité integrované a spolehlivé telekomunikační služby, a cítíme povinnost pomoci našim zákazníkům překonat vážné problémy, kterým v důsledku koronavirové krize čelí,“ říká Juraj Bóna, výkonný ředitel společnosti T-Mobile pro Českou republiku a dodává: „Informační a komunikační služby pomáhají lidem zůstat v kontaktu a zajistit vše potřebné navzdory okolnostem, kdy je nutné v osobních i pracovních vztazích zachovávat nezbytný odstup.“
Přes obtížnou situaci T-Mobile představil několik výhodných nabídek pro koncové zákazníky, pokračoval v pokrývání pražského metra signálem LTE, nebo dále rozšiřoval svoji optickou síť. Nově letos zpřístupnil optickou síť s rychlostí až 1 Gb/s dalším téměř třiceti tisícům domácností, například v Benešově, Břeclavi, Zlíně a naposledy v Prachaticích. V Ostravě také vybudoval první privátní kampusovou 5G síť v ČR, a to ve spolupráci s Vysokou školou báňskou – Technickou Univerzitou Ostrava a společností Ericsson.
Zákazníci
Mobilní služby: K 30. červnu 2020 používalo mobilní služby T-Mobile více než 6,2 milionu zákazníků. Již téměř 58% báze tvoří zákazníci se smlouvou. Počet zákazníků využívajících předplacenou kartu v čase mírně klesá; naopak dvouciferně roste obliba M2M SIM karet pro chytrá zařízení, jejichž počet již přesáhl půl milionu.
Vysokorychlostní pevné připojení: V první polovině roku 2020 využívalo pevné služby, včetně xDSL, Pevného internetu vzduchem nebo Pevného internetu do zásuvky 356 000 zákazníků; tedy o 22,8% více než ve stejném období roku 2019.
TV: T-Mobile TV na IPTV nebo satelitních platformách používá téměř 179 000 zákazníků, meziročně o 58,4% více.
V tisících |
H1 2019 |
H1 2020 |
Meziroční změna
(zaokrouhleno)
|
Zákazníci – mobilní služby |
6 224 |
6 239 |
0,2 % |
Tarifní |
3 586 |
3 595 |
0,3 % |
Předplacené karty |
2 162 |
2 113 |
-2,3 % |
M2M |
476 |
530 |
11,3 % |
Noví zákazníci – mobilní služby |
37 |
-26 |
n/a |
Tarifní |
27 |
4 |
-85,2 % |
Předplacené karty |
-26 |
-60 |
n/a |
M2M |
37 |
30 |
-18,9 % |
Zákazníci – fixní broadband |
290 |
356 |
22,8 % |
Zákazníci – TV |
113 |
179 |
58,4 % |
Provozní výsledky
Provozní výsledky si udržely trend započatý během nouzového stavu: lidé využívali telekomunikační služby intenzivněji, aby byli v kontaktu se svými rodinami a přáteli, měli přístup k potřebným informacím a mohli vzdáleně pracovat nebo studovat.Počet volaných minut se meziročně zvýšil o 11,5 %, počet SMS o 32,6 % a přesáhl 2,6 miliardy. Celkový objem přenesených dat vzrostl ještě výrazněji: mobilní a fixní datový přenos meziročně o 60 %, objem dat přenesených pouze v mobilní síti se ve srovnání se stejným obdobím 2019 více než zdvojnásobil.
Spotřeba |
H1 2019 |
H1 2020 |
Meziroční změna
(zaokrouhleno)
|
Minuty (milion) |
5 912 |
6 593 |
11,5 % |
SMS (milion) |
2 002 |
2 655 |
32,6 % |
Data (TB) – mobilní síť |
34 923 |
76 290 |
118,5 % |
Data (TB) – konvergované služby |
135 617 |
217 189 |
60,1 % |
Mobilní data zahrnují mobilní datové tarify + Pevný internet bez drátu
Mobilní a pevná data zahrnují mobilní datové tarify + Pevný internet bez drátu + Pevný internet vzduchem + Pevný internet do zásuvky
Finanční ukazatele
I přes výjimečně náročné období se celkové tržby z mobilních a pevných služeb včetně prodeje hardwaru v první polovině roku 2020 mírně zvýšily na 13,7 miliardy Kč, což představuje meziroční nárůst o 2,2%. Mírný pokles ukazatele EBITDA je způsoben vyššími náklady na zvládnutí situace kolem koronaviru. Celkové výsledky potvrzují dobrý výkon společnosti.
Finanční ukazatele (v milionech Kč) |
H1 2019 |
H1 2020 |
Meziroční změna
(zaokrouhleno)
|
Celkové tržby |
13 416 |
13 706 |
2,2 % |
EBITDA After Lease |
5 671 |
5 643 |
-0,5 % |
Celkové tržby vykázány bez ICSS (samostatná jednotka mezinárodní DT organizace). EBITDA After Lease zohledňuje mezinárodní účetní standard IFRS 16. Údaje byly zpětně upraveny.